Určite áno. Nezáleží totiž na veľkosti firmy, ale či v nej dokážete zmysluplne a kvalitne rozhodovať, či vám záleží na tom, aby sa efektívne vyberali a rozvíjali zamestnanci, a to sa nijako na veľkosť firmy neviaže. Skutočnosť, že zamestnanec do prostredia zapadne, má jasne zadefinovanú rolu a všetky predpoklady pre úspešné fungovanie vo firme, vnímame v malých firmách dokonca často ešte ako kľúčovejšie.
Dokázali a veľmi radi. 😊 360° spätnú väzbu dokážeme dodať ako službu na kľúč. To znamená, že pripravíme aj pôdu na realizáciu projektu, či už to zahŕňa stretnutia s manažérmi, kick-off mítingy pre zúčastnených, podporu pri komunikácii, predstavenie nástroja ako takého, prípadne tímu konzultantov a vôbec implementáciu nástroja do firemnej stratégie. To všetko sú oblasti, s ktorými sme pripravení pomôcť.
Vďaka tomu, že máme nielen odborné know-how, ale aj množstvo praktických skúseností a platformy, ktoré nám umožňujú robiť projekty plne online, je naozaj možné pripraviť projekt tak, aby bol maximálne komfortný. Či už pre manažérov, ktorí sú zväčša v roli hodnotených osôb, ale aj pre všetkých hodnotiteľov. Dotazníky sú prístupné online a v rôznych jazykoch. Feedback má vždy svoje miesto v rámci manažérskeho alebo zamestnaneckého rozvoja. Časová náročnosť, ktorú si možno pamätáte ešte z dôb, keď sa tieto projekty realizovali v štýle „ceruzka a papier“ alebo formou rôznych Excelov, je dnes absolútne eliminovaná vďaka technológiám.
Záleží od kombinácie testovacích nástrojov, ktoré sú zvolené. Čas je rôzny pri testoch, ktoré zväčša trvajú niekde okolo 6 - 15 minút a iný pri dotazníkoch, keďže tie nie sú časovo ohraničené - ale aj tu vieme hovoriť o priemernom čase vypĺňania, a to niekde medzi 15 - 30 minútami. Celé testovanie, používané najme pri výberoch zamestnancov sa najčastejšie pohybuje niekde okolo 1 hodiny.
Pri výbere a nábore zamestnancov je to výborný nástroj, ak sa bavíme o skríningu ich schopností. V tomto prípade sa väčšinou pracuje s výkonovými testami, prípadne slúžia na doplnenie informácií v rámci procesu výberu.
Obrovský význam však majú tieto nástroje aj pri rozvoji zamestnancov, kde sa práve cez osobnostné dotazníky vieme lepšie pozrieť na kompetenčný profil zamestnancov, osobné preferencie alebo motiváciu. Následne sa s nimi dá dobre pracovať či už v rámci rôznych talent manažment programov, adaptácie zamestnanca pri vstupe do firmy, alebo v rámci rozvojových programov zameraných na konkrétne kompetencie či soft skills.
V takýchto prípadoch pristupujeme ku klientovi veľmi individuálne. Sme pripravení previesť HR tím alebo manažment firmy kompetenčným prístupom, preto v portfóliu našich služieb nájdete prípravu alebo redizajn kompetenčných modelov, prípadne školenia na to, ako vytvárať a implementovať kompetenčné modely vo firmách. V prípade, ak firma kompetenčný model nemá alebo s týmto konceptom nepracuje, ale chcela by napríklad spustiť projekt 360° spätnej väzby, vieme zabezpečiť základné informačné minimum pre všetkých zúčastnených. Koncept vysvetlíme a vieme poskytnúť nami pripravené kompetenčné modely a dotazníky, ktorými sa pokrývajú rôzne dôležité oblasti či už pre manažérov, alebo špecialistov vo firmách. Nie je teda prekážkou, ak firma nepracuje s kompetenciami.
Psychodiagnostiky, ktoré využívame, sú vytvorené špecificky pre pracovné prostredie. To znamená, že sa zameriavame na faktory dôležité pre úspech alebo potenciál zamestnanca v rámci pracovného prostredia. Je potrebné sa zaškoliť do použitia metodiky, ale zaškolenie môžu absolvovať aj ľudia bez psychologického vzdelania. Zamestnancov zodpovedných za využitie psychodiagnostických nástrojov u klienta na to vždy adekvátne pripravíme. Navyše kedykoľvek je to potrebné, sme k dispozícii na dodatočnú konzultáciu aj po zaškolení.
Realizáciou outplacementu prejavujete ako zamestnávateľ skutočný záujem a zodpovednosť voči zamestnancom. Vďaka jednotlivým krokom programu podporíte vašich kolegov, ktorí to neskôr veľmi ocenia. Okrem iného je outplacement záležitosťou brandu firmy. Pomáha šíriť pozitívny imidž - aktuálni zamestnanci môžu v budúcnosti zostať alebo sa stať vašimi zákazníkmi, znižovať napätie a tlak vo vnútri firmy a môže slúžiť aj ako prevencia súdnych sporov a pripraviť lepšiu východiskovú pozíciu pri vyjednávaní s odbormi.
Dobre zvládnuté programy outplacementu majú veľmi významný pozitívny psychologický dopad na zamestnancov - či už v procese samotného programu, ale aj po ich odchode z firmy. Zanechať pozitívny dojem a vybudovať si dobrý vzťah so zamestnancom má pre firmu obrovský význam za každých okolností.
Ak cítite, že niečo nefunguje alebo sa obávate, že by prieskum spokojnosti nedopadol dobre a ostanete v nevedomosti, v podstate sa oberáte o šancu nejakým spôsobom to zmeniť. Dôležité je zvážiť, akým spôsobom chcete komunikovať o prieskume a tento spôsob zladiť s internou komunikáciou vo firme. Rovnako odporúčame zvážiť, ako ste ďalej schopní a ochotní narábať s výsledkami tak, aby bol prieskum spokojnosti signálom pozitívnej zmeny.
Online testy sú postavené na sofistikovaných technických riešeniach alebo algoritmoch, ktoré zabezpečujú, aby odpovede vypovedali maximum o kandidátovi a aby sa v prípade výkonu meral maximálny potenciál. Každá z moderných psychodiagnostík má zabezpečenie proti podvodu v tom zmysle, že sa nikdy netestujete dvakrát rovnakými úlohami. Generátory položiek alebo databanky úloh umožňujú milióny jedinečných kombinácií. To znamená, že ak by vedľa seba sedeli dvaja kandidáti a chceli si navzájom pomáhať, nebudú mať rovnaký test.
Zároveň, pokiaľ je testovanie kandidátom alebo zamestnancom dobre odkomunikované, klesá aj ich motivácia nejakým spôsobom testy obísť. Navyše, ak sa človek snaží klamať v procese výberu, v konečnom dôsledku oklame len sám seba.
Je možné, že pokiaľ si kandidát aktívne hľadá prácu (a predpokladajme, že je to cca stále podobná oblasť/zameranie, v ktorej si prácu hľadá) môže sa stať, že sa testuje aj trikrát plus-mínus rovnakými testami. Každá z moderných psychodiagnostík má zabezpečenie proti podvodu v tom zmysle, že sa nikdy kandidát netestuje dvakrát rovnakými úlohami. Navyše testovacie nástroje sú navrhnuté tak, aby merali maximálny potenciál, takže za bežných podmienok nehrozí ani „efekt učenia“ – teda, že by testovaný dosiahol lepšie výsledky len vďaka tomu, že podobný test už absolvoval.
Ďalšou vecou, ktorú je potrebné zvážiť je, že napríklad výsledky z osobnostných dotazníkov interpretujeme vždy vo vzťahu ku konkrétnej pozícii a firemnej kultúre, takže majú veľký význam pre konkrétnu danú situáciu bez ohľadu na to či sa už kandidát niekde testoval predtým, alebo nie.
Veľmi závisí od konkrétnej situácie, ale áno, súčasťou našich služieb sú aj individuálne konzultácie či zmapovanie aktuálnej situácie v tíme/firme, takže tieto nástroje vieme zakomponovať aj do situácií, kedy je potrebné riešiť konkrétny problém. Skvelým príkladom môže byť napríklad využitie 360° spätnej väzby alebo tímové workshopy, ktoré v sebe kombinujú prvky sebareflexie prostredníctvom osobnostných dotazníkov a rôzne interaktívne techniky, ktoré môžu byť zamerané napríklad na tímovú spoluprácu.