Skloňujú sa u vás témy ako spokojnosť, angažovanosť či firemná nálada? Zaujíma vás, na čo slúžia firemné prieskumy a ako môžu byť užitočné pre vaše dlhodobé biznis plány? Chcete vedieť ako môžete pripraviť dobrý prieskum, ktorý vám poskytne informácie, s ktorými môžete efektívne ďalej pracovať? Sme tu pre vás.
Predtým, ako vo svojej spoločnosti spustíte nový rozvojový program, odmeňovací či benefitový systém, pravdepodobne budete chcieť podrobne preskúmať klady a zápory a správne sa rozhodnúť. Je dobré vedieť, či a do akej miery sú vaši zamestnanci spokojní s aktuálnymi rozvojovými možnosťami, atmosférou vo firme a či v hlavách nenosia nejaké zaujímavé nápady na zlepšenie.
Môžeme vám pomôcť položiť správne otázky, ktoré majú vysokú výpovednú hodnotu, čo znamená, že získané informácie majú pre organizáciu reálny význam. Takto získané dáta je možné štatisticky analyzovať, porovnávať a vyhodnocovať tak, aby ste na nich mohli ďalej stavať.
Ak zvažujete napríklad investíciu do vzdelávania zamestnancov - zhromaždite informácie o ich preferenciách v oblasti profesionálneho rozvoja (interné vs. externe realizované programy, individuálne alebo skupinové, online alebo osobne, viac-dňový bez pauzy alebo séria kratších modulov a pod.) a tomu následne prispôsobte svoje rozhodnutia.
Vhod padne aj pridať do prieskumu niečo navyše. Jednou z najčastejšie využívaných alternatív je pridať k niektorým otázkam sekciu pre otvorené komentáre, kde môžu jednotlivci doplniť cenné informácie takou formou akou im to najviac vyhovuje a zamerať aj na takú oblasť, ktorú ste možno v „základných“ otázkach nepokryli, no pre nich je dôležitá.
Asi najkľúčovejší faktor je v tomto prípade anonymita. Vďaka tomu, že pri zbere a vyhodnocovaní dát nie je možné identifikovať, kto odpoveď poskytol, doprajete ľuďom pocit bezpečia a odbúrate strach z toho, že ich čakajú nepríjemné dôsledky v prípade že vyjadria nejaký negatívny názor.
S tímom odborníkov, ktorí stoja za riešeniami inmetric mám možnosť spolupracovať už niekoľko rokov. Práve dlhodobá spolupráca je to, čo dokáže zabezpečiť, že sa nám vždy dostane produkt – služba, šitá presne na mieru našim aktuálnym potrebám. Pri téme zisťovania spätnej väzby zákazníkov na naše produkty a služby sme spoločne dokázali vytvoriť komplexný prieskum, ktorý presne identifikoval naše silné aj slabé stránky. Dokázali sme špecifikovať, aké ďalšie kroky musíme podniknúť, aby s nami zákazníci zostali aj v priebehu ďalších rokov. Dokázali sme presne pomenovať oblasti, ktoré sme museli urýchlene zmeniť ak chcela naša firma ďalej rásť. Vďaka dôkladnej analýze dát a výstupu z prieskumu sme sa dokázali zlepšiť, a to presne na miestach, kde to bolo potrebné. Našu energiu sme tak venovali tým správnym oblastiam a nemíňali sme ju tam, kde to zákazník nepovažuje za dôležité.
Judita Jančíková, Manažér zákazníckeho servisu, Premac
Zdá sato ako samozrejmosť, no napriek tomu sa na tento mimoriadne dôležitý krok často zabúda. Veľké percento ľudí potom prieskumy nedokončí, pretože sa im zdajú zdĺhavé, otázky im prídu irelevantné alebo jednoducho od veci. Dajte všetkým, koho sa to týka vedieť čo sa bude diať. Vaši zamestnanci si zaslúžia vedieť, na čo sa zhromažďuje ich názor, ako sa bude hodnotiť a čo s ním budete robiť. Komunikujte o tom čo sa bude diať s výsledkami a aký dopad to bude mať na dianie vo firme. Urobte to čo najviac vzrušujúcim a interaktívnym. Čím lepšie zvládnete informovanosť na úvod projektu, tým viac sa vám vráti v podobe angažovanosti pri vypĺňaní odpovedí.
Zdieľanie výsledkov by malo byť neodmysliteľnou súčasťou každého prieskumu. Dajte im pocítiť, že na ich názore záleží a že na základe ich spätnej väzby sa môže v spoločnosti niečo zmeniť. Takto bude pravdepodobnosť, že sa zapoja aj niekedy v budúcnosti určite vyššia 😉